Followers

Saturday, July 3, 2010

apuuu~

salam.
rasenye da bape hari tak taip kat sini.aku sebenarnye nak je tulis entry mcm mcm.tapi bile pk pk balek kan.terus takde mood.da seminggu g kuliah.dan hari ni seperti bese weekend aku balek umah.besela.umah aku kan dekat ngan kampus.tapi kalo duk kt ipsah mesti tiap tiap hari aku balek.buat mcm Dan.rase nak balek, cabut je.tak yah susah susah.jimat pun satu.hahaha.kalo ade kekosongan kat sana leh aku transfer kt sana.hahaha.drive ulang alik je balek umah.weeee~

kalo ikutkan weekend ni tamau balek.da plan siap siap da.tp next week ade program anak angkat lak.so better minggu ni aku balek.tapi aku nak suh ayah amik nnti kt umah famili angkat.ade lg cuti sehari.better balik umah dr duk kampuss...arghhh~~~seriusly, aku memang da terbese duk umah lama.so tak kire la jauh ke,dekat ke,aku akan usaha gak nak balek.

i still remember what happened to me and my friend, Incik Dan, last semester. mase tu kiteorg ade buat study group sekali.bese la...dlm study group mesti ade topik len sembang sembang kan?jd amik la kesempatan tu untuk bersemvang sementara aku menyalin nota beliau dan sementara beliau mendownload movie.hebat kan??dalam 1 masa boleh study,download movie,sembang sembang, makan makan..hahaha..memang study la sangat.dalam mase suai kenal..(aku baru kenal die mase buat praktikal kt sekolah,so memang banyak la story morry,soalan soalan yg perlu dikemukakan...duduk 1 taman...tu yg leh masuk tuh)

rupernye kiteorg 1 taman.so tak heran la die selalu balek.lg best tiap tiap hari balek.just masuk kampus sebab ade kuliah.pas kuliah balek umah laa...untung sangat dapat kampus kt ipsah.kalo aku pun mau buat mcm tuh..tiap tiap hari balek umah.kire hostel tu just sekadar barang barang untuk kuliah je kan.sape tamau weyh belaja dekat ngan umah.senang.jimat itu penting.lebih lebih lagi zaman ekonomi jatuh skang kan.hikhikhik.tapi aku bersyukur lah, dapat kt iptb ni.at least dapat gak balek umah 2 minggu sekali.ni nak bulan pose ni,balek sokmo la jawabnye.

duk duk sembang ngan pakcik ni.aku ade la tanye..."orang tak kate pe ke kt ko selalu balek weyh?" lalu si mangse pun berkata, " aku peduli ape, aku tak heran lah orang nak kate ape,dulu orang duk ingat aku ni anak mak la, homesick la, anak manja la, ape la, la ni aku tak heran lah.lantak lah dorang nak kate pe.janji jangan kacau hidup aku sudah.alang alang dekat ni.bek aku balek selalu.nak heran ape.da bese la.budak budak len pun ade buat cm ni gak.pak guard pon tak kesah."

tu dia aih,punye panjang lebar die punyer explaination. memang betul pon cakap die.aku setuju 100% ! suke hati kite la kan nak balek umah bile ke tak.janji tak kacau hidup org len.kalo kat kampus ni orang yg rajen sangat balek tiap tiap minggu dlm kelas aku adalah aku sendiri,diikuti cik manis,dan juga our pkk iaitu cik nadia.memang muke muke ni yg rajen sgt balek umah tiap tiap minggu.ade je program yg berkenaan dirumah.hahahaha. aku laen.aku memang da sain kontrak ngan mak aku.jd driver die g tesco pagi pagi.so aku tak sampai hati nak kecewakan mak aku.anak mak~~~

ok.cukupla bebel setakat ni.aku nak p tgk cite hindustan lak.boring weyh awal awal sem ni..keje takde lagi...apuuuu~

3 comments:

Anonymous said...

program anak angkat sgt2 besh!

Fared Isa said...

salam ziarah...

nice blog! ;)

nusafara said...

lelaki ini : ye...program anak angkat memang best..heee...

fared isa : tq...=)