Followers

Friday, February 18, 2011

The best mirror is an old friend.

salam.

hari aku tak nak membebel panjang panjang. aku cume nak cakap pendek je. sepanjang 20 tahun aku hidup. da mcm mcm jenis manusia aku jumpe. memang la baru 20 tahun, ntah sape sape lagi manusia ntah yg aku akan jumpe.

cakap pasal kawan kan. aku g banyak tempat, banyak kawan aku jumpe. tapi susah nak jumpe kawan yg betol betol KAWAN. kawan mainkan peranan penting. selain bertindak sbg bahu mase kite nangis, kawan juga lah yg bertindak sebagai pengkritik dan penasehat.

aku suke je kalo ade kawan yg mcm ni. sedia susah dan senang. tak hipokrit. kritik secara bernas. sopan mulut. hati chantek. biarle muke tak chantek.asal hati chantek.suke bg nasehat yg membina kt aku. aku suke. tapi aku cukup tak suke bile ade kawan, yg pure pure baek.suci nye la kan? ntah la. ramai aku jumpe sejak sejak ni. tapi takpelah, aku leh terima pendapat individu yg sememangnye berbeza. tapi 1 je, kalo nak kutuk ke, kritik ke, tolong bg yg membina dan yg bernas, bukan menjatuhkan org lain. sekian.

p/s : banyak banyak kawan aku jumpe, kawan lama aku dr kecik iaitu kawan dr sekolah rendah sampai skang adalah kwn terbaek. merekalah cermin terbaek setakat ni. kesimpulannya, kite jgn mudah judge org, kite judge diri kite dulu ek. =)

2 comments: