Followers

Tuesday, October 26, 2010

jgn tiru habit saya.

salam. hari ni aku nak tulis entry rileks sikit.jika sebelum ni asyik share entry je.kali ni aku nak cite pasal habit aku yg tak pernah aku tinggal dari dulu lagi...aku memang dulu suke online.minat online ni sejak dari sekolah rendah lagi..tapi mase tu kecik kecik lagi...so takde lah pandai sangat...

nak dijadikan cerita..pas upsr..aku sampai blur tak tau nak buat ape..aku jd penggemar setia majalah remaja..mule kat situ lah..aku bg email aku kt majalah tuh..niat aku..saje je..tapi tak sangke lak..ade respon positif..mase aku cek email aku tuh..aku pelik sgt..nape tibe tibe banyak sgt nih..sume nak kenal..cewahh!!! ramai peminat konon..huh..menyampah..tapi mase tu kan aku mule naik remaja..aku syok sendiri laaa..tak sangke..majalah remaja publish email aku secepat itu...aku da tak ingat keluaran bape..tapi yang aku tau mama da jual dah majalah tuh..

dalam syok syok berkenalan ntah ngan sape sape ntah..maka aku terkenallah seseorang ini...orang ini pon sama mcm aku gak..baru berjinak jinak ngan online..aku kenal dorang ni pakai email je..takde nak chat chat..sebab mase tu aku tak bape pandai sgt bab bab chatroom ni..jd aku gune cara paling koman ni la..balas pakai email...

oh ye..kan aku dah kenal org tu kan..org tu sebaya ngan aku la...tapi die budak sarawak..jauh bebenor dapat kenalan..tapi takpe ah..aku tak heran sgt mase tuh..mase tu pun takdelah kerap sgt balas balas email nih...jadi takde lah tau sangat pasal orang tuh..

naik je form 2..aku ligat online..die pun sama..maybe mase tu da pandai sikit kot bab bab online..org tu gak la yg ajar aku mcm mane nak buat ym..mcm mane nak pakai avatar kt ym..mcm mcm lah..mase baru buat ym tu seronok sgt...excited giler...ala..syok dapat chat ngan org tuh..haha..ingat lagi...aku sempat marah marah ngan org tu sebab tak nak buat avatar punye pasal..tapi kan org tu rileks jee..tak marah langsung..thats why aku selesa kwn ngan die..mase akhir form 2 org tu gak yg ajar nak buat frendster..

frendster..aku pun pelik ape bende tuh...tapi org tu gak yg explain..org tu buat dah..tu yg ajak aku...die nak aku jd kwn 1st die..aku amik masa agak lama gak laa nak join social network ni..tapi last last aku join gak..bile da join..aku tak reti mcm mane nak setting.. (TIME NI GAK LA..NAK BUKAK FRENSTER...HAISH)...

tapi kan..mase join frenster tuh..aku tak aktif sgt...sampai 1 mase tuh..org tu cakap..die ade masukkan gambar die kat frenster..aku cakap..aku malas la nak layan bende bende mcm tuh..sebab leceh..kesian org tu..punye la die excited nak tunjuk pic die kt frenster. lama jugak tau..aku tak bukak frenster tuh..bukan ape..aku lupe paswed lah..ym pun aku da jarang dah..pendek cite..lama gak la tak contact org tuh..aku tau org tu ikhlas nak kwn ngan aku..aku berani ckp die ikhlas sebab kalo ade ape ape je...yg die nak share..mesti die hantar kt email aku...aku tau die tunggu aku kt ym..tapi mase tu kan sekolah..kan sibuk..nak pmr lagi..

pas pmr..aku aktif balik ngan frenster nih...aku pulak yg tercari cari die..mane ni? sebab mase tuh aku tak ramai kawan online...tapi aku dapat tau die da bz...die dapat g sekolah yg die minat.saat tu lah aku ngan die da tak rapat mcm dulu..tapi bile aku bukak frenster je..mesti ade notification dari die..kdg kdg rase terharu pun ade..tak sangke die ingat aku lagi...

tapi....mase kan berlalu dengan cepat..masing masing sibuk ngan dunia masing masing...sampai la habis sekolah..sampai aku masuk kampus ni..aku baru teringat pasal die..tu pun bile classmates aku view frenster aku..muke die terpampang besar kt frend list aku..

classmates : ell,ni sape ni ell?? hensemnye!!

aku : haa?? (aku blur jap mase tuh..sebab aku duk sebuk hafal ayat hafazan)

classmates: eh, aku nak tgk ah profile die...

aku : tak tau nak ckp ape..tapi mate aku bulat..try flashback memori aku ngan org yg dikatakan hensem tuh

classmates : kwn ko ke nih?? budak mane??

aku : aaa.. haah..aku jwb lambat lambat..sebab aku tak pasti sebenarnye..

classmate : umur die bape ell? die belajar kat mane?

aku : die sama baye ngn kite lah..aku terus diam. (aku tak nak dorang tau pasal org ni ..ape kaitan aku ngan org nih)

sejak tu..aku jadi rapat balik ngan die..sejak tu jugak la..aku letak pic aku kt frenster..baru kenal..sape tuan sebenar..tapi yg pasti muke die berubah..jadi matang.habit die...kalo join social networking yg baru..mesti die tak lupe ajak aku join sekali.aku ni drpd tak tau pasal social networking terus jd tau..ini semua keje org ini lah. ingat lagi masa die baru join myspace.aku org pertama die ajak join.terharu gak la.tapi mase die join facebook.aku tak sekali ngan die..die buat dulu..sebab mase tuh aku gile ngan tagged , myspace.. last last die pun ikut join gak tagged nih.hihihi..lawak la..sekali sekala pakse org tuh.pastu baru aku join facebook.kirenye kiteorg ni mcm belangkas lah..kat mane ade die..aku ada jd kwn..kt mane aku join..die pon join gak..tapi kt alam maya je..aku buat blog ni pun sebab die buat blog..tak aci la kan aku takde blog.die ade blog. aku kenal dunia skype pun sebab die.semuanye ade aku ngan die lah.senang cite...

tu dulu..tapi sekarang kan da besar..umur da 20 dah..takkan la asyik nak sama sama jek..boring lah..tapi tetap sama sama gak.sebab da lama kenal.dari form 2 sampai sekarang.sesuatu yg lama bagi aku.walaupun kiteorg sibuk tapi kiteorg tak pernah lupe..walaupon kdg kdg tak tgur bile same same online..hati tetap ingat..mane boleh lupe..ingat lagi mase aku baru masuk sini..punye la excited tunggu die sampai kul 3 pagi..nak ym punya pasal..aku nak share cite aku kt sini..maklumlah baru masuk ipta.yg org tu pun punye la excited la balas ym aku.sampai line die putus putus.mase tu kan harap kan wifi hostel je..sabor je..kalo tak kat ym..mesti sembang kt skype..ish ish ish..punye la leka ngan dunia remaja.

dan sampai sekarang lah aku masih kwn die dan die kwn aku. walaupun da tak seramah dulu..tapi kiteorg tetap kawan sampai bile bile.insyaallah.

ok stop cite pasal org itu. sepanjang menceburkan diri dalam dunia maya nih.aku tak kenal org tu sorang je.aku ade kenal org lain gak.tapi aku ni susah sikit nak rapat kalo org tu len mcm je.tapi aku kene akui gak.ramai kwn yg baik ngan aku adalah kwn alam maya. tapi aku tak jamin 100% mereka yg online ni baik baik belaka ok. cume kene pandai pandai tapis lah.pandai pilih kawan.

aku nak cakap kt sini. kwn online yg baik ngan aku ramai lelaki. susah sebenarnye.nak tau nape aku ckp mcm tuh? sebab ade yg boleh dipercayai..tapi ada yg haramm..langsung tak boleh dipercayai..ade la kwn yg betul nak kwn ngan aku..yg pompuan pon ade gak..tapi tak banyak..sebab aku lebih rapat ngan kwn pompuan yg kenal kt sekolah..satu kampus..jiran...tapi ade gak yg lesbian..tu lagi sewel.tapi aku malas nak layan spesis mcm tuh.buang masa je.

ape yg aku boleh cakap kt sini lah..kalo dapat kenal kwn dr alam maya...kene pandai pandai la..jgn nak terus percaya je..aku cakap ni berdasarkan pengalaman.kdg kdg ade gak beruk beruk yg penipu.tu lagi dahsyat.mau haru hidup dapat jumpe ngan spesis beruk mcm nih.dan sampai sekarang aku belum nak stop lagi habit aku.online.involved in social networking.ade pro ngan kontra. tapi aku tau aku belum capai tahap addicted lagi sebab aku tau aku ade tanggungjawab lain nak buat. jd kene pandai pertimbangkan. aku rase nak stop kat sini dulu.next entry aku cite pasal kwn online yg rapat ngan aku ok.

Just a day,
Just an ordinary day.
Just trying to get by.
Just a boy,
Just an ordinary boy.
But he was looking to the sky.
And as he asked if I would come along
I started to realize
That everyday he finds
Just what he's looking for,
Like a shooting star he shines.

He said take my hand,
Live while you can
Don't you see your dreams lie right in the palm of your hand

And as he spoke, he spoke ordinary words
Although they did not feel
For I felt what I had not felt before
And you'd swear those words could heal.
And as I looked up into those eyes
His vision borrows mine.
And I know he's no stranger,
For I feel I've held him for all of time.

And he said take my hand,
Live while you can
Don't you see your dreams lie right in the palm of your hand
In the palm of your hand.

Please come with me,
See what I see.
Touch the stars for time will not flee.
Time will not flee.
Can you see?

Just a dream, just an ordinary dream.
As I wake in bed
And the boy, that ordinary boy
Or was it all in my head?
Did he asked if I would come along
It all seemed so real.
But as I looked to the door,
I saw that boy standing there with a deal.

And he said take my hand,
Live while you can,
Don't you see all your dreams lie right in the palm of your hand
In the palm of your hand,
In the palm of your hand.

Just a day, just an ordinary day
Just trying to get by.
Just a boy,
Just an ordinary boy.
But he was looking to the sky.

4 comments:

Wahidah Shukri said...

wah3~
cam kisah cinta pulak :p

aku start buat email time darjah 2
form1 mmg zaman mula gedik2 main friendster
haha

nusafara said...

wahida : cm ne ko boleh kenal afiq?? tetttt...hahaha

Unknown said...

hahaha,,email2x,,,ngee,,,cam3x kan,,dri email mule la sgalanya,,hehehe

nusafara said...

iszi : haah..kelakar sgt mase tuh..konon konon email la yg paling hebat..hik3