Followers

Saturday, November 6, 2010

fadhli syukri is my penpal =)

salam.
hari ni jumpe lagi kt ruang ni.mood blogging dtg time syok syok hafal nota sejarah.haish.miong.tapi takpelah. aku tingat entry yg lepas lepas.yg aku cakap aku akan sambung tuh.alah entry "jangan tiru habit saya" tu. kan kat situ aku cakap.aku akan cite pasal sape yg aku rapat.haaa...melalui online ye.dulu dulu kan aku suke sgt online.

senang cite pen pal lah. sape ckp aku takde pen pal. aku ade tau. selain org thai tuh, aku ade sorang lagi. ramai pen pal aku dr kwsn asia jerk. aku bukan ape.ade gak dr kwsn barat. tapi kiteorg dah clashhh!!! putus hubungan. maybe tak serasi kowt. mane taknye, dulu aku ade sorang pen pal dr aussie ni.nampak lembut hati je minah nih. mule mule memang ah baek.kirim kirim email.sembang sembang kt phone. tapi aku tak suke sgt kt "kecaringan" die tuh. die ingat aku ni gepren die ape??? tak kuasa nyah i nak layan! u r lesbian! blablablablabla~

ok stop pasal lesbian tuh. cakap pasal pen pal yg dekat dekat jerk.aku bukan desperate.tapi aku suke berkawan.lagi sekali aku ulang.aku bukan desperate.tapi aku suke berkawan.dulu aku tgk member member aku suka duk gebang depa ada pen pal.pelik.mcm la aku takde langsung. aku bukan mcm org lain. amik mase derr...

what is pen pal? pen pal is pen friend. pen pal is people who regularly write to each other, particularly via postal mail. via postal mail aku ler tuh. hihihi.ok tak mau cakap banyak.aku nak cakap straight je.

ok.nama die mohamad fadhli syukri.die asal dari sepayang, indonesia.umur sebaya.belaja kt unibersiti al azhar, mesir. mulekan penpal friendship ni sejak tahun pertama degree.mule rapat kerana maher zain.ape kaitan maher zain? adelah.die amik kos pengajian islam dan sunnah.both of us were in a same boat! future educator ! die pon degree gak kat sana. suke travelling. ape lagi ek nak taip?ok proceed ke bawah..


mcm biasa.mule mule rase mcm takut je nak kwn ngan foreigner..lebih lebih lagi jiran kite kan? yang selalu org katakan musuh ketat? hurrmmm. tapi aku tak dela pikir sampai sesempit tuh. aku tau die educated.orang yg educated takkan ade pikiran sempit,mesti akan pandang jauh ke depan.

ok.honestly, sepanjang bersahabat ngan die ni takde masalah.mule mule tu ade sikit la misundertanding language.tapi lame lame ok la.sebab bahasa die ala ala bahasa melayu.bukan jawa habes.bahasa die macam melayu sabah pon ade.dan paling best aku tak yah nak susah susah nak susun ayat skema bg die paham.sebab die paham bahasa rojak aku. bagus. jimat masa.

fadhli is a nice person. die jenis tak kesah la kalo aku nak lawak lawak ngan die ker. die cool je.kdg kdg aku panggil die syukri,kdg kdg fadhli,kdg kdg pakcik laa..encik laa.tak tetap.tapi die tetap panggil aku cik! i loikee~~ die hormat aku sebagai seorang guru.auwwww~~

mule mule kerap gak la mail mail ni..pastu pesbuk.pastu ym.suke sembang ngan die sebab kami banyak bende nak cite. die rajin cite pasal life die kt mesir.die g travelling.sambut raya kt cairo.dan paling penting, die selalu share ape yg die belaja ngan aku.interesting!!! aku pon lebih kurang gak.tukar tukar cite.aku cite pasal life aku kt sini.pasal ape yg aku belaja kt sini.

kalau die free, die rajin tepon aku dari mesir.kalo tak ym.dari line tepon die.time kasih!seronok sembang ngan anda encik fadhli.pernah dalam 1 call mlm tuh, kiteorg bincang pasal hal sensitif.pasal negara.sume org tau kan.baru baru ni negeri jiran tuh bermusuh ngan negara kite? yg sampai ade buat mogok pebende entah. aku cakap terus terang je. aku tanye die nape sesetengah org die wat cm tu kt negara kite. aku riso gak.kot kot la die bg respon negatif ke ape ke.tapi lega laa.die faham. die bagi jawapan yg bernas dan matang sebagai seorang mahasiswa.awesome!

aku selesa kwn ngan die sebab die cool dan pk positif. walaupon die budak sekolah agama, die takdelah hipokrit nak tunjuk sgt yg die alim.rileks je.naseb bek la dapat kwn yg mcm ni.jenis yg tak ckp besar dan selalu bagi nasehat dan pandangan pasal islam. itu tujuan sebenar persahabatan ni.selain merapatkan silaturrahim sesama islam, sama sama share pasal keindahan islam.alhamdulillah.dan kiteorg terus berkongsi pengalaman dan ilmu.

his fav quotation : " always keep smile dan spirit. dan bermimpilah terus dan teruslah bermimpi. percaya Allah akan memegang anda..dan saya telah merasakan itu semua..."

masih terlalu awal untuk aku letakkan die sebaris dgn fadhee,fatin,hazi, nani dan azran.maybe one day he will be my best friend like them too? no no! they are not my best friend, but my true friends!semoga hubungan persahabatan ni kekal. insyaallah.

wish all the best for him and may Allah bless him. amin.

2 comments:

Mohd Asyraf said...

huhu...kalau ley up dr true friend...ley la jd boyfriend....huhu...means...more special...hehe

nusafara said...

hahaha..ngarut la acap ni.kiteorg kawan je lah.