Followers

Tuesday, December 14, 2010

Al Hambra , Karambunai ..wait for me...

salam.
sambil sambil blogwalking nih...tibe tibe teringat 1 bende.aku pernah cite kt die 1 masa dulu.setahun yg lepas. dimana die pd masa itu adalah org yg aku syg. pernah berkongsi angan angan suatu masa dulu.

aku pernah ckp, aku nak pergi 2 tempat.tapi aku nak pergi dgn org yg aku syg, iaitu suami.aku tak nak pergi sendiri.dalam banyak banyak tempat..ade 2 tempat yg aku nak sgt pergi..Karambunai ...dan Istana Al - Hambra ...satu tempat kt dalam malaysia.lg 1 kt luar..hihihi...

Karambunai, Sabah.


sebenarnye tak pernah terpikir pon pasal tempat ni. aku tau psl tmpt ni bile aku baca 1 buku pasal tmpt nih. bile da baca tu mule la.psg angan angan.tgk balik kt google..tempat memang cantek.walapon tak pernah pergi lagi....tgk kt internet pon da cukup cantek..pantai yg cantek..mesti best kalo dapat jejak kaki kat sana ngan org tersyg..heeee! dapat bygkan betapa indahnye pemandangan kt sana. jalan kaki menyusuri pantai...kutip kulit siput....tulis nama kt atas pasir pakai btg kayu..ahahaha...aku memang suke pantai .. rase mcm tenang je kalo dapat pergi pantai...ngan angin yg sepoi sepoi bahasa...huh..mesti seronok. ngan warna air yg cantek...sejuk je mate memandang....alahai...pastukan men kejar kejar tepi pantai..buat istana pasir..hahahaha...mesti best ! i wish one day i will be here with my beloved hubby.

bestnye kalo dapat main buaian kt sini ;-)

ok.next place.

Istana Al Hambra, Spain.

tempat ni memang jd impian aku sejak dari sek menengah lagi.amboiii..gatal ye aku nih. haha.. ni bukan salah aku. ini memang impian aku dari dulu lagi. tau pasal istana ni bile baca buku sejarah.sejak dr sek menengah lagi aku minat sejarah. tak kesah la sejarah ape. aku akan baca.tempat ni sebenarnye masjid, istana dan kompleks kota silam kerajaan Moor Granada, kat selatan Sepanyol.dulu tempat ni tempat tinggal raja - raja Muslim Granada. tapi skang da jd muzium dah.


org cakap tmpt ni memang cantek. sebab ade gaya seni bina islam. tu yg buat aku tertarik nak pergi sini suatu hari nanti..mudah mudahan..lagipun tempat ni banyak sejarah lama yg ditinggalkan. mesti best kalo dapat buat kajian. at least kite tau asal usul tempat tu bukan? dengan kecantikan semulajadi yg ada kt istana ni..sape yg tak nak pergi...mungkin bg org len tempat ni takde lah sehebat mana..sebab ni kota lama. tapi bagi aku...mcm ade 1 tarikan yg kuat ..aku tak tau nk ckp mcm mane. sebab aku tak pernah sampai lagi kat istana ni. tapi kalo tgk pic tuh memang hati akan ckp cantek tmpt nih. dan keinginan nak pergi tu ade..deep in my heart, I pray..I want to share my memories with him there...insyaallah.. ;-)

2 comments:

iszieylyanziy said...

honeymoon kt sne cm best,,hehehe

~miss nusafara~ said...

is : dalam perancangan lah tu;;hahaha