Followers

Friday, December 10, 2010

french made easy + keyboard lesson

salam.
bertemu kembali.(da mcm buletin utama lak)

ok hari ni nak cite pasal language. sejak sejak ni ramai yg bertanye kt aku.pandai ckp francis ke? ye. haah. tapi takde lah secekap orang franch. aku masih baru dalam french ni. masih banyak lagi bende yg aku kene belajar. amik masa.

aku mule tertarik ngan french ni sejak berguru ngan Cikgu Azhar kire kire 2 tahun yang lalu. mule mule tak minat. sebab tgk bahasa die mcm pelik dan lidah terbelit belit. tapi bile sembang ngan cikgu azhar ...die rajin selitkan french ni..tu yg aku tertanya tanya tuh.ape maksudnye..stat dari situlah aku mule salin ayat ayat french yg die kasi.

bile da rajin salin. mule sesi menghafal lak. hurmm..seriusly da jatuh cinta ngan french nih. dari salin gitu gitu, terus belaja, and terus beli buku french. bukan setakat buku, pelajaran berterusan dgn cikgu azhar, walaupon pada mulenye aku hanya belajar english language je ngan die, tapi melarat sampai 2 bahasa lak.hikhikhik. takpe.cikgu azhar baek. tak lokek ilmu. selain tu, aku involved dalam french tutorial. zaman skang da canggih manggih nih, tekan je nak info pasal ape..sume ade kt hujung jari je.kalo ikutkan aku nak je register kt french language school. salah 1 private school kt french riviera.tapi aku tahan dulu niat nih, sebab nak hbskan study dulu.payah kalo terikat ngan banyak bende ni.hbskan 1 1 dulu.jgn tamak.

French, a romantic language, is one of the most widely spoken language in the world. itu salah 1 sebab aku learn french nih. sebab lain adalah aku nak share ngan anak murid aku nnti. dan sebab lain nak g franch lah !skang ni aku cube hbskan silibus french ni.

tak susah sebenarnye kalo betul betul nak belajar. aku bukan ape, semangat nak hbskan awal sebab jeles tgk adik aku yg baru hbs silibus korea die tuh. die sgt addicted ngan korea.memang cite cite tinggi.nak sambung study sana pas spm.study hard betol die. sampai ayah ckp, ayah akan hantar die g sana gak kalo dah itu die minat.ok. nampaknye 1 famili da sokong. die tinggal belaja betul betul je. kalo da adik aku bersemangat.ape lagi le aku. semangat nak hbskan bende nih. tapi aku tak lupe nak hbskan degree ni gak.kene seiring. baru ada gaya! baru cekgu bersetail lah omputih kate!

ok we proceed. ni pasal music lak. aku memang minat music.suke sgt dgr muzik. da masuk cuti ni.sambung balik belaja keyboard ngan adik yg bongsu. die minat muzik.die pandai men keyboard.jd secara tak sengaja, aku ngan fatin (adik yg minat ngan korea tuh) terikut ikut. kepoh cari code code lagu yg nak maen.hahahaha! tp adik aku yg sara ni selamba jerk. yelah.org reti main lah katakan. terkial kial jari main lagu fur elise ngan mozart 40. apedaaa..tapi at least jd gak lagu tu aku buat.jenuh nak menghafal note die. seriusly, aku bukan org muzik. aku leh hafal fakta dan mengarut. tapi hafal note note muzik nih...lembap sikit. so far, aku enjoy je la main bende alah ni. tapi lagi best kalo dapat men piano kot. ( berangan nk jd mcm maksim mervica ! )

ok.nak stop dulu. ngah pk nak pakai baju warne ape nnti kt majlis kawen rumah solehah! pink ngan kelabu cantek kot! ke biru pink?

No comments: