Followers

Wednesday, June 9, 2010

cemong

salam.
hari ni mcm ade mood sikit la nak berblogging.

hurm hari ni nak cakap pasal cemong.sepanjang 20 taun aku hidup ni,aku maseh belum dapat suitablekan diri ngan cemong.ntahla.aku pun tatau nape leh jd cmni.padahal aku da cube da curahkan kaseh syg aku kt die.tapi still dalam kepura-puraan lagi.nak kate aku pk -ve tak kot. da puas pk +ve weyh.

kalo nak ikutkan memang kt umah aku takde bela bela spesis cemong nih.sebab ramai yg tak bape suke.yela malas nak jaga kot.aku bukan malas.tapi aku geli.nak kate takot sgt tu takde la.aku ok sebenawnye ngan cemong ni.cume tu lah. tak suke sebab cemong mcm gedik.suke gesel gesel kat kaki orang. manje la konon. rimas la.serabot.tu belom dgr bunyi "meow" lagi tuh. aku tak benci cemong.cemong kan ciptaan Allah jugak.cume tak ada minat terhadap cemong inih.

nak kate ade sejarah hitam ngan si cemong ni takdelah.cume pengalaman buruk aku ngan cemong mase taun lepas.aku tak suke sebab cemong suke berak sepah sepah kt blok aku.penah sekali die berak kat depan bilik aku.memang harum sungguh bilik aku. rase mcm nak sepak jew.tapi apakan daya.aku pk vanyak vende vau!!!

tapi sejauh mane aku tak suke kt cemong ni aku tetap tak leh nak elak gak kan?aku akan terjebak ngan dunie cemong ni bile balek johor.sebab kevanyakkan umah umah sedare aku ade cemong ni.umah atok aku tak yah nak ckp la.mcm mcm spesis ade kot.siap ade name manje lagi.phewww~ aku ni kalo cemong tu comel aku suke la.tp suke tgk je la.takde maknenye nak sentuh sentuh.belum ada kekuatan lagi.

boleh dikatakan separuh 80% kt umah aku itu tidak berapa suke ngan cemong.hanya 2 org adik yg kebawah saje yg minat sambil membelai belai.bese la budak kan.budak kan suke vende vende mcm tu.tapi kalo adik vawah aku vetol memang anti giler.aku pun tatau nape.maybe cemong penah verak kt atas kasut kesayangan die kot. hahahaha.

ok ok.nanti aku sambung lagi.ade keje di kebun.sekian.

p/s : ramai org ckp nanti aku akan dapat suami yg sgt suke cemong.erghhh...

2 comments:

hans said...

aku rasa betul
bakal suami ko mesti sayang cemong gila2
haha

~miss nusafara~ said...

hahahah..tu yg aku takot tu weyh.