Followers

Sunday, January 23, 2011

Segmen Nelly : Permainan mase kecik kecik

salam.
hari ni hari tag tag kot.banyak kene tag.takpe.aku belum banyak keje.ape ape pun thank to nelly.


Jom jawab soalan:

1) Mase kecik kecik suke main ape?
banyak bende aku main. paling fav aku main masak2. korek korek tanah.curi kacang panjang jiran sebelah buat sayur.tumbuk bunga bunga atok, nak wat sambal belacan. best! kalo g kelantan je mesti suh mama belikan perkakas permainan tuh. seronok lah! aku jd isteri, sepupu aku jd suami. adik aku jd anak kami.apuuu~

2) Cara permainan tersebut?
senang je. g petik je segala daun daun yg ade, bunga bunga yg cantik tu sbg bahan masak. pasir jgn lupe ye.untuk nasi.batu untuk tumbuk daun daun kasi lumat.

3) Sebab suke mainan tersebut ?
sebab aku selalu berangan nk jd mcm mama, pandai masak. mase kecik x reti lagi nak tolong kt dapur.dapat masak olok olok pon jadi lah.

4) Memandangkan da besar ni, rasa rasa nak ulang balik tak?
kalo time cuti balik rumah, aku wat la eksperimen aku sendiri kt dapur tuh.walaupon tak sedap, aku cube gak tanpa jemu. (ceyy, bajet nak amik hati bakal mak mertua nnti...haha!)

5) Rindu tak mase tu?
rindu.kalo balik kampung mesti nak jenguk kawasan tuh.kenangan lama.susah nak lupe.

4 comments:

nelly said...

huhu..suka main masak-masak yer ?
hehehe . . .
=)

maceh sudi join ya ...
=)

~miss nusafara~ said...

@ nelly

haah la...hehehe...welcome.

Syed Hilmi Syed Yahya said...

aaargg..!!! rindu giler time kecik2..!! hehe

~miss nusafara~ said...

syed : hahaha.